Fasthold en god medarbejder med revalidering
Revalidering kan være en mulighed for at omskole eller omplacere en medarbejder med nedsat arbejdsevne. Medarbejderen kan dermed fortsætte i virksomheden eller finde et andet job.
Revalideringsloven giver dig som virksomhed mulighed for at beholde eller ansætte en god medarbejder, som har nedsat arbejdsevne. Personen kan blive ansat i virksomheden i en stilling som revalidering med løntilskud, som foregår ved optræning eller oplæring i din virksomhed.
Revalidering med løntilskud
I forbindelse med fastholdelse af en medarbejder med helbredsproblemer, skal I som virksomhed typisk tage stilling til om I vil ansætte vedkommende i revalidering med løntilskud.
Jobcenteret bevilger og administrerer ordningen, såfremt betingelserne for revalidering med løntilskud er til stede. Revalidering med løntilskud er en del af en jobplan.
Læs mere om revalidering
Hvis du overvejer, at ansætte en medarbejder i revalidering med løntilskud kan du læse mere om revalideringsordningen her, og hvilke muligheder medarbejderen har i denne type ordning.
Gør en forskel i dit eget liv. Få en social rådgiver, der tager dig alvorligt!
Hjælp til revalidering
Bisidderhjælpen kan hjælpe din medarbejder med en sag vedrørende revalidering, når I:
- Har et ønske om, at behandlingsforløbet bliver så kort som muligt
- Er i tvivl om medarbejderens rettigheder
- Ønsker større sikkerhed for at sagen bliver korrekt behandlet og belyst
- Ønsker at sikre en god dialog med sagsbehandleren
- Ønsker hjælp til at anke en afgørelse.